vineri, 2 iunie 2017

Dana Nechita - Trepte

Floarea

Personalitatea învăluitoare
a unei flori
tinde să privească în noi
asceza unui parfum
din lumea culorii.


poezie de Mariana Cardas


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictura : Dana Nechita
Nume tablou : Trepte
Data : 2016
Dimensiunea : 40 x 50 cm
Media:Ulei pe panza

Ariadna Rodica - parfum de iunie

O Floare

Din mare departare
Se vede cum rasare
O floare

Fina si gingasa
Firava dar dragalasa
Floare frumoasa

Atinsa de o raza de soare
Se vede cum creste mare
o floare

Pur ca un bebelus
Iubita ca o jucarie de plus
O floare in apus

Iubita si stimata
Respectata si adorata
Floare nepatata

Iubita pana in ultimul ceas
Alintata in cel mai scump vas
Floare fara glas


de Catalin Parvu


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PICTURA: ARIADNA RODICA
NUME TABLOU: PARFUM DE IUNIE
DATA:
DIMENSIUNEA:

Federico Zandomeneghi - In bicicletta - aniversare


* * *

în spatele unie biciclete
care stîrnește multe priviri
o altă bicicletă legată de amintiri
se odihnește
pe iarba aplecată de gîndurile iubirii.

(cav)



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Federico Zandomeneghi
Titlul : Pe bicicletă
Titlul original: In bicicletta
Data :
Stilul: impresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Federico Zandomeneghi (2 iunie 1841 – 30 decembrie 1917), pictor italian.
Primii sai profesori au fost tatal sau, Pietro, si bunicul Luigi care au incercat sa ii trezeasca interesul pentru artele plastice si mai ales pentru sculptura. Dar Federico a fost inca din copilarie fascinat de desen si pictura. In scurt timp, simtind nevoia sa invete mai mult despre arta, s-a inscris la Accademia di Belle Arti din Venetia, unde i-a avut ca profesori pe Michelangelo Grigoletti [1801-1870] si Pompeo Molmenti [1819-1894]. A plecat in 1859 din orasul natal pentru a nu fi luat in armata, ajungand la Pavia, unde s-a inscris la Universitate. In anul urmator i s-a alaturat lui Garibaldi. Condamnat pentru dezertare si fara a se mai putea intoarce in Venetia, a plecat la Florenta, unde avea sa ramana intre 1862 – 1866. A fost o perioada definitorie pentru stilul si dezvoltarea sa artistica. In Toscania s-a alaturat grupului de pictori florentini cunoscuti sub numele de Macchiaioli, alaturi de unii luptand in cel de al Treilea Razboi Italian pentru Independenta, in 1866. S-a imprietenit cu Telemaco Signorini si Diego Martelli, cu care va coresponda tot restul vietii.
Zandomeneghi s-a mutat in 1874 la Paris, unde a inceput sa adopte stilul impresionist. La sfarsitul deceniului al saptelea era un client obisnuit al Cafe de la Nouvelle-Athenes, precum si un apropiat al unor artisti ca Alfred Sisley, Camille Pissarro, Edgar Degas. La insistentele acestuia din urma Zandomeneghi a participat la mai multe expozitii impresioniste, fiind apreciat de public si critici pentru prospetimea, forta si chiar opulenta compozitiilor. Modelele sale preferate erau alese din mica burghezie pariziana, reprezentantele acesteia fiind infatisate fie in confortul propriei locuinte, fie pe bulevardele Parisului ori in cadre sociale rafinate.

Friedrich August von Kaulbach - Marea ducesă Elizabeth Fyodorovna - aniversare

* * *

locuiesc într-un muzeu
unde
pe pereți sunt agățate
comori
portretele tale


în spatele ferestrelor zidite
scriu scrisori imaginare

(cav)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Friedrich August von Kaulbach
Titlul : Marea ducesă Elizabeth Fyodorovna
Titlul original: Studie zu einem Bildnis der Sängerin Geraldine Farrar
Data :
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Friedrich August von Kaulbach (2 iunie 1850, Hannover – 26 iulie 1920, München, Germania) a fost un pictor german portretist si de subiecte istorice. A fost fiul lui Theodor Friedrich Wilhelm Christian Kaulbach (1822–1903), pictor de curte la Hannover, si nepotul lui Wilhelm Kaulbach, un alt proeminent membru din familia Kaulbach de artisti. A invatat sa picteze de la tatal sau, mai tarziu a devenit studentul lui August von Kreling la scoala de arte si meserii din Nuremberg, institutia anterioara Academiei de Arte Frumoase, Nuremberg. A cautat sa-l imite pe artistul Hans Holbein.

Friedrich August von Kaulbach - Portretul cântăreței Geraldine Farrar - aniversare



* * *

inima ta  atît de aproape
de eșarfa roz pe care ți-am dăruit-o
acum un an
și eu
atît de departe de amîndouă
murmur o rugăciune
ca un prizonier
cuprins în altă lume
nimic mai dureros


(cav)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Friedrich August von Kaulbach
Titlul : Portretul cântăreței Geraldine Farrar
Titlul original: Studie zu einem Bildnis der Sängerin Geraldine Farrar
Data :
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Friedrich August von Kaulbach (2 iunie 1850, Hannover – 26 iulie 1920, München, Germania) a fost un pictor german portretist si de subiecte istorice. A fost fiul lui Theodor Friedrich Wilhelm Christian Kaulbach (1822–1903), pictor de curte la Hannover, si nepotul lui Wilhelm Kaulbach, un alt proeminent membru din familia Kaulbach de artisti. A invatat sa picteze de la tatal sau, mai tarziu a devenit studentul lui August von Kreling la scoala de arte si meserii din Nuremberg, institutia anterioara Academiei de Arte Frumoase, Nuremberg. A cautat sa-l imite pe artistul Hans Holbein.

Federico Zandomeneghi - Doamnă pe o pajiște - aniversare


ANIVERSAREA PICTORULUI FEDERICO ZANDOMENEGHI

* * *

urcam pe colină împreună dimineața
priveam și tresăream de fiecare dată
cînd răsărea soarele
credeam că o să dureze la nesfîrșit


într-o zi a început să plouă
de atunci am rămas
cu umbrela roșie
și cu sunetul pașilor tăi
îndepărtîndu-se

(cav)




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Federico Zandomeneghi
Titlul : Doamnă pe o pajiște
Titlul original:
Data :
Stilul: impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Federico Zandomeneghi (2 iunie 1841 – 30 decembrie 1917), pictor italian.

Primii sai profesori au fost tatal sau, Pietro, si bunicul Luigi care au incercat sa ii trezeasca interesul pentru artele plastice si mai ales pentru sculptura. Dar Federico a fost inca din copilarie fascinat de desen si pictura. In scurt timp, simtind nevoia sa invete mai mult despre arta, s-a inscris la Accademia di Belle Arti din Venetia, unde i-a avut ca profesori pe Michelangelo Grigoletti [1801-1870] si Pompeo Molmenti [1819-1894]. A plecat in 1859 din orasul natal pentru a nu fi luat in armata, ajungand la Pavia, unde s-a inscris la Universitate. In anul urmator i s-a alaturat lui Garibaldi. Condamnat pentru dezertare si fara a se mai putea intoarce in Venetia, a plecat la Florenta, unde avea sa ramana intre 1862 – 1866. A fost o perioada definitorie pentru stilul si dezvoltarea sa artistica. In Toscania s-a alaturat grupului de pictori florentini cunoscuti sub numele de Macchiaioli, alaturi de unii luptand in cel de al Treilea Razboi Italian pentru Independenta, in 1866. S-a imprietenit cu Telemaco Signorini si Diego Martelli, cu care va coresponda tot restul vietii.

Zandomeneghi s-a mutat in 1874 la Paris, unde a inceput sa adopte stilul impresionist. La sfarsitul deceniului al saptelea era un client obisnuit al Cafe de la Nouvelle-Athenes, precum si un apropiat al unor artisti ca Alfred Sisley, Camille Pissarro, Edgar Degas. La insistentele acestuia din urma Zandomeneghi a participat la mai multe expozitii impresioniste, fiind apreciat de public si critici pentru prospetimea, forta si chiar opulenta compozitiilor. Modelele sale preferate erau alese din mica burghezie pariziana, reprezentantele acesteia fiind infatisate fie in confortul propriei locuinte, fie pe bulevardele Parisului ori in cadre sociale

Berthe Morisot – Fetita cu ciine

Cătelusul schiop

Eu am numai trei picioare,
Si de-abia mă misc: top, top,
Râd când mă-ntalnesc copiii,
Si mă cheama "cuciu schiop".


Fratii mei ceilalti se joaca
Cu copiii toti, dar eu
Nu pot alerga ca dansii,
Ca sunt schiop si cad mereu!

Si stau singur toata ziua
Si plâng mult când mă gandesc
Ca tot schiop voi fi de-acuma
Si tot trist am să traiesc.

Si când mă gandesc ce bine
M-as juca si eu acum,
Si-as latra si eu din poarta
La copiii de pe drum!...

Cat sunt de frumosi copiii
Cei cuminti, si cat de mult
Mi-ar placea să stau cu dansii,
Să mă joc si să-i ascult!

Dar copiii rai la suflet
Sunt urâti, precum e-acel
Care m-a schiopat pe mine,
Si nu-i pot iubi de fel...

M-a lovit din rautate
Cu o piatra în picior,
Si-am zacut, si-am plans atata,
De credeam ca am să mor...

Acum vine si-mi da zahar
Si ar vrea să-mi fie bun,
Si-as putea să-l musc odata
De picior, să mă razbun,

Dar il las asa, să vada
Raul, că un biet catel
Are inima mai buna
Decât a avut-o el.

de Elena Farago


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Berthe Morisot – Fetita cu ciine
Data: 1892
Stilul: Impresionism
Media: Ulei pe panza
Colectie privata
Berthe Morisot (n. 14 ianuarie 1841 la Bourges, Cher - d. 2 martie 1895 la Paris) a fost o pictoriță impresionistă.

Camille Pissarro - Trenul , Bedford Park

TREN DE NAVETA

Un tren murdar si obosit, de noapte,
Plin de miasme,precum un dos de crisma,
Isi cara-n sila vagoanele-i rascoapte,
Ducind cu sine destine fara urma...


E frig in tren si-n suflet, e ger cumplit afara,
Luminile sint stinse sau...poate nici n-au fost!
Lumea incremenita sta strins ingramadita,
Visind cu ochi deschisi la vremuri fara rost...

Este un tren al groazei, un tren al deznadejdii,
Plin de oameni nevoiasi si disperati,
Rosi de ideea lacom-a faradelegii-
De a avea si ei cit cei bogati...

Fiecare are-un gind,fiecare-ar vrea ceva!...
Si toti mai spera ca-n contravaloarea de tichet
Sa li se dea-napoi, de undeva, de-aiurea,
Putina sanatate si...cheia fericirii de moment!

Dar trenul hid,e mult,mult prea sarac
Sa aiba daruri sau sa dea solutii.
El nu stie decit sa care fiinte-n vrac
Si sa se tirasca intre statii...

E simbolul multimii cu ochi tristi
Ce sta pe banci,crezindu-se la filme,
Inchipuindu-se pe scena mari artisti
Ce,pacalind lumea, se pacalesc pe sine...

Dar...Ce-i cu lumina asta? S-apropie o gara?
Sau...or fi zorii diminetii?
Cei mai multi urca si doar citiva coboara,
Sperind din rasputeri c-acesta-i trenul vietii.

de Gheorghe Ganea


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Camille Pissarro - Trenul , Bedford Park
Data: 1897
Stilul: Impresionism
Media: ulei pe panza
Colectie privata
Camille Pissarro (n. 10 iulie 1830, Charlotte-Amalie, astăzi în Insulele Virgine Americane - d. 13 noiembrie 1903, Paris) a fost un pictor francez care a jucat un rol decisiv în unificarea mișcării impresioniste și în schimbările ce au avut loc în arta celei de a doua jumătăți a secolului al XIX-lea, rol recunoscut ca atare cu mult mai târziu decât cel al altor pictori contemporani cu el. Prin contribuția pe care a avut-o la formarea artistică a lui Paul Cézanne, Vincent Van Gogh, Paul Gauguin, Georges Seurat și alții a influențat, deși mai puțin remarcat, apariția picturii moderne din secolul al XX-lea.

Pierre-Auguste Renoir - Dans in oras

Vals

Talpa ta e tot ce am
Mângâie sufletul ars...
Te iubeam, asta faceam
După un singur vals.

Palma ta eu n-o mai am
A rămas pe rochia mea,
Sunt copilul ce credeam
În sentimente ce le dansam.
Faptul că te-am întâlnit
M-a făcut mai tare-
A fost un simplu dans grăbit
Petrecut la întâmplare.

de Izabela Geamănu


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pierre-Auguste Renoir - Dans in oras
Data: 1883
Stilul: Impresionism
Media:Ulei pe panza
Dimensiunea: 180 x 90 cm

Pierre-Auguste Renoir - Sena la Chatou

DESPARTIRE

Anume... n-am venit.
Nici tu.
Noi ne-am gasit
in acel tainic labirint
de facle stinse;
eu - ratacit.
Si... tu.
Ne-am intalnit si s-a facut
LUMINA.
De ce nu stai ca sa-ti arat
adevaratele poteci?
Si cate-aveam sa-ti spun...
Drum bun!
De voi striga in urma ta,
nu te uita-napoi, ca totu-i bine:
facliile-s aprinse
si-s... la tine!


de Ernest Maftei


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pierre-Auguste Renoir - Sena la Chatou
Data: 1881
Stilul: Impresionism
Media: Ulei pe panza

Pierre-Auguste Renoir - Dans la Bougival - Dance Dance: BZN

Dansează, dansează

Pleacă din viaţa mea,
Te implor să pleci acum
Căci nu-ţi mai suport chipul,
Eşti rece ca gheaţa şi atât de frustrat,
Acum stau iar pe picioarele mele,
Nu mai e nimic de spus.


Eşti ţicnită,
Îţi pierzi controlul,
Nu m-am purtat niciodată urât cu tine.
Ai trântit uşa în timp ce eu aşteptam,
Aminteşte-ţi cum era înainte:
„Nopţile, iubirea, Parisul.”

Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea,
Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea.

Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea,
Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea.

Eşti nehotărât,
O să las totul deoparte,
Gândeşte-te la partea mea bună,
Înainte să pleci, eu voi aştepta
Aminteşte-ţi cum era înainte:
„Nopţile, iubirea, Parisul.”

Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea,
Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea.

Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea,
Dansează, dansează, dansează, dansează
Până trece noaptea.

Artist: BZN
Album: Desire 1983
Cântec: Dance Dance


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pierre-Auguste Renoir - Dans la Bougival
Data: 1883
Stilul: Impresionism
Media:Ulei pe panza
Dimensiunea: 181.9 x 98.1 cm

Pierre-Auguste Renoir - drum in Louveciennes

VESNICIE

Când noi nu vom mai fi
De mult
Şi şterse urmele vor fi
Pe unde am trecut
Noi doi,
Cei ce vor trece după noi
Vor tresări...
Vor crede că li s-a părut
C-aud ceva ce vine de demult,
Din veşnicie.
Şi şterse urmele de-or fi
Pe unde am trecut
Noi doi,
Cei ce vor trece după noi
Se vor iubi...


de Ernest Maftei


--------------------------------------------------------------------------------------
Pierre-Auguste Renoir - drum in Louveciennes
Data: 1870
Stilul: Realism
Media:Ulei pe panza